Handelsbetingelser

Kontaktoplysninger

Livja
Hf. Birkevang 13
2700 Brønshøj
Tlf. 2925 9446
CVR-nummer 35854746

Skriv til Livja

  • Bestilling
  • Sådan handler du hos os
  • Sikker betaling
  • Levering
  • Fortrydelses- og returret
  • Reklamationsret
  • Privatlivs- og persondatapolitik
  • Cookies

Bestilling

På livja.dk er det muligt at bestille varer til levering i Danmark, Grønland, Holland, Norge, Spanien og Sverige.

Hvis du har forespørgsler til varer, der ikke findes på siden, er du velkommen til at kontakte os.

Alle priser er opgivet i danske kroner og er inkl. moms og afgifter.

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet er den gældende pris.
Priserne er dagspriser og ændres løbende.

Der tages forbehold for leveringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.

Når du handler med Livja indgås aftaler på dansk.

Sådan handler du hos Livja

1. Find den eller de varer, du ønsker og læg dem i indkøbskurven
2. Gå til indkøbskurven, når du er klar til at bestille og betale
3. Vælg forsendelses- og betalingsmåde
4. Indtast dine personlige oplysninger
5. Godkend vores handelsbetingelser
6. Tjek, at alle oplysninger er korrekte og godkend dit køb
7. Gennemfør betaling

Når din ordre er gennemført, sender vi dig en ordrebekræftelse på den e-mail du oplyste ved købet.

OBS! Enkelte varer – f.eks. bøger – forhandles og leveres af eksterne partnere. Afregning, levering og fortrydelsesregler er Livja uvedkommende og sker hos den pågældende leverandør og ifølge dennes handelsbetingelser.

Betaling

I Butikken på livja.dk kan du betale med:

  • Dankort, MobilePay, Visa, MasterCard og ViaBill

Vi trækker først beløbet for dit køb, når vi sender din ordre afsted til dig.

Din betaling sker gennem en sikker SSL forbindelse, der er krypteret og foregår via et godkendt webshopsystem hos PensoPay.

Det betyder, at uvedkommende IKKE kan læse dit kortnummer eller andre informationer, mens betalingen overføres fra din konto.

Det betyder også, at Livja IKKE opbevarer informationer om dit betalingskort.

Offentlige virksomheder kan handle med EAN-nummer og skal afgive ordre på mail, der er bindende for bestiller. EAN-ordrer afgives på e-mail: skriv@livja.dk

Levering

Vi leverer varer til adresser i Danmark, Grønland, Holland, Norge, Spanien og Sverige.

Vi behandler din ordre samme hverdag vi modtager den.
Bestiller du i en weekend, behandler vi din ordre førstkommende hverdag.

Leveringstiden kan variere, da vi forhandler varer fra forskellige lande.
Vi tilstræber at kunne levere i løbet af 1-2 uger.

Er din vare udsolgt kontakter vi dig hurtigst muligt.

Særligt til lande uden for EU – p.t. Grønland og Norge – sender vi varerne momsfrit. Det betyder, at kunder fra disse lande kan blive opkrævet lokal moms og told. Det er kundens eget ansvar at kende landets gældende lovgivning.

Fragt

Fragten er gratis, hvis du er bosiddende i Danmark og handler for 1.000 kr. eller mere på livja.dk

Handler du for under 1.000 kr. betaler du fragten på din ordre.

Forsendelsesudgifter til de øvrige lande fremgår, når du gennemfører din bestilling i Livja Butikken.

Fortrydelsesret

Du har altid 14 dages fortrydelsesret på varer, du køber på livja.dk.

Din fortrydelsesret starter den dag, du modtager din bestilling.

På nogle varer er der ikke returret.

Din fortrydelsesfrist er overholdt, når du på mail (skriv@livja.dk) meddeler os, at du ønsker at fortryde dit køb inden 14 dage fra modtagelse af varen/varerne OG når du returnerer varen/varerne til Livja inden for de samme 14 dage.

Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du inden for 14 dages-fristen returnere varen/varerne i samme stand og mængde og i den emballage som du modtog den/dem.

Du skal også udfylde og vedlægge Livjas fortrydelsesformular, når du returnerer en vare til Livja.

Returnering

Du har 14 dages returret på varer, du køber på livja.dk

Vi modtager kun returvarer sendt direkte til adressen:

Livja
Hf. Birkevang 13
2700 Brønshøj

Varer, der sendes retur til os via pakkeshop eller pr. efterkrav modtages ikke.

Du skal udfylde og vedlægge denne returseddel, når du returnerer vare(r) købt på livja.dk

Varen er dit ansvar indtil Livja har modtaget den i intakt tilstand.

Pak den derfor forsvarligt ind og husk at få kvittering på, at du har afsendt varen.

Vi returnerer dine penge hurtigst muligt efter vi har fået varen retur og godkendt, at den er i lige så godt stand som da vi sendte den til dig.

Vi refunderer dine penge på samme måde som du har betalt dem.

Du betaler selv for at sende varen tilbage til Livja, når du ønsker at fortryde dit køb.

Hvis du ønsker samme vare i en anden størrelse, skal du lægge en ny bestilling i Livja Butikken.

Varens stand, når du fortryder

Som udgangspunkt skal varen fremstå som ny, når du fortryder et køb og leverer varen tilbage til Livja.
Dvs. vi skal kunne sælge den videre til en anden kunde, hvis du fortryder dit køb!

Du må gerne pakke varen ud, undersøge den og vurdere dens egenskaber. Du må f.eks. gerne prøve et stykke tøj, men du må ikke have det på på arbejde, til fest eller andet. Ganske som hvis du handlede i en almindelig fysisk butik.

Du kan miste købesummen, hvis varen

  • bærer præg af at have været brugt ud over det beskrevne
  • lugter af røg, mados, fugt eller lign.
  • er blevet beskadiget, mens du har haft ansvaret for den

E-bøger og lignende digitale produkter er specielt fremstillede til dig og kan derfor ikke fortrydes eller returneres.

Reklamationsret

Du kan reklamere over en vare, hvis der er noget galt med den.

Når du handler på livja.dk har du 24 måneders reklamationsret.

Det er din forpligtelse at undersøge varen snarest muligt efter du har modtaget den.

Din reklamation skal være berettiget, dvs. manglen/fejlen på varen ikke må ikke være opstået, fordi du har brugt varen forkert eller lignende.

Har du f.eks. købt et kompressionsærme eller en kompressionshandske er der begrænset reklamationsret på 14 dage efter modtagelsen, idet produkternes særlige konstruktion og egenskaber garanterer en funktionstid på maks. 6 måneder.

Du skal reklamere inden for rimelig tid efter du har modtaget varen.

Du skal oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Vi modtager gerne foto-dokumentation, der viser problemet eller defekten inden du returnerer varen.

Er der fejl på en vare, kan du få den byttet til en anden, hvis det er muligt at skaffe en identisk vare til dig. Hvis ikke det er muligt, får du dine penge retur.

Vi refunderer vi dig også de (rimelige) udgifter, du har haft til at returnere varen til os, hvis din reklamation er berettiget.

Husk at emballere varen forsvarligt og få en kvittering for afsendelsen, så vi kan refundere dine forsendelsesudgifter.
Varen er dit ansvar indtil vi har modtaget den.

Varen, du reklamerer over, skal sendes til:

Livja
Att.: Kundeservice
Hf. Birkevang 13
2700 Birkevang

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller til pakkeshop.

Oplysning om klagemuligheder

Hvis du bor i Danmark og ikke er tilfreds med vores behandling af din reklamation, kan du klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Det gøres på Center for Klageløsning hjemmeside www.forbrug.dk.

Hvis du bor i et andet land end Danmark, kan du benytte EU-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage.  Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse skriv@livja.dk

Privatlivspolitik

Når du handler på livja.dk skal du oplyse dit navn, adresse, telefonnummer, e-mail og kortoplysninger.

Vi bruger oplysningerne til at behandle købet og levere dine varer samtidig med, at vi lever op til bogføringslovens krav og til at kunne rådgive dig og tilpasse vores kommunikation og markedsføring.

Dine oplysninger bliver gemt i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne hører under jf. bogføringslovens §10. Herefter slettes oplysningerne.

Vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Dine oplysninger vil alene blive brugt til det formål, de er indsamlet til og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere er relevant.

Livja anvender tredjeparter til at behandle:

  • Dine betalingsoplysninger: PensoPay, Clearhaus og QuickPay
  • Dine køb – Dinero
  • Dine nyhedsbreve og mails fra Livja: Mailchimp

Livja har indgået databehandleraftaler med disse databehandlere, hvilket er Livjas garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af personoplysninger.

Persondata

Som kunde hos Livja kan du altid få at vide, hvilke oplysninger, vi har om dig – ligesom du kan gøre indsigelse mod registreringen i henhold til reglerne i persondataloven.

Du kan til hver en tid bede om at få dine data slettet.

Kontakt Livja og få det oplyst ved at sende en e-mail til: skriv@livja.dk
Skriv til samme e-mail, hvis du ønsker dine oplysninger slettet.

Direktøren for Livja Lotte er dataansvarlig og har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Cookies

Vi benytter cookies på livja.dk for at du kan benytte livja.dk og for at vi kan forbedre brugervenligheden på websitet.

En cookie er en lille tekstfil, der får livja.dk og mange andre hjemmesider til at virke.

Cookien lægger sig i din browser og kan IKKE sprede virus eller ødelægge noget på din computer. Den fortæller os heller INTET personligt om dig.

Livja benytter cookies fra Google Analytics til at blive klogere på, hvordan du og andre bruger vores hjemmeside.

Du kan fravælge cookies fra Google Analytics her: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout

Vær opmærksom på, at der er visse funktioner på livja.dk du ikke kan bruge, hvis du fravælger cookies.

 

Pin It on Pinterest

Share This