Handelsbetingelser

Kontaktoplysninger

Livja
Hf. Birkevang 13
2700 Brønshøj
Tlf. 2925 9446
CVR-nummer 35854746

Skriv til Livja

  • Bestilling
  • Sådan handler du hos os
  • Sikker betaling
  • Levering
  • Fortrydelses- og returret
  • Reklamationsret
  • Persondatapolitik
  • Cookies
  • Nyhedsbrev

Bestilling

På livja.dk er det muligt at bestille varer til levering i Danmark, Norge og Sverige.

Hvis du har forespørgsler til varer, der ikke findes på siden, er du velkommen til at kontakte os.

Alle priser er opgivet i danske kroner og er inkl. moms og afgifter.
Priserne er dagspriser.

Der tages forbehold for leveringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.

Når du handler med Livja indgås aftaler på dansk.

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet er den gældende pris.

Sådan handler du hos Livja

1. Find den eller de varer, du ønsker og læg dem i indkøbskurven.
2. Gå til indkøbskurven, når du er klar til at bestille og betale
3. Vælg forsendelses- og betalingsmåde
4. Indtast dine personlige oplysninger
5. Godkend vores handelsbetingelser
6. Tjek, at alle oplysninger er korrekte og godkend dit køb
7. Gennemfør betaling

Når din ordre er gennemført, sender vi dig en ordrebekræftelse på den e-mail du oplyste ved købet.

OBS! Enkelte varer – f.eks. bøger – forhandles og leveres af eksterne partnere. Afregning, levering og fortrydelsesregler sker hos den pågældende leverandør og ifølge dennes handelsbetingelser.

Betaling

I Butikken på livja.dk kan du betale med disse kort:

  • Dankort
  • Betaling via din netbank
  • Visa
  • PayPal
  • MasterCard

Vi trækker først beløbet for dit køb, når vi sender din ordre afsted til dig.

Din betaling sker gennem en sikker SSL forbindelse, der er krypteret og foregår via et godkendt webshopsystem hos ePay.

Det betyder, at uvedkommende IKKE kan læse dit kortnummer eller andre informationer, mens betalingen overføres fra din konto.

Livja opbevarer IKKE informationer om dit betalingskort.

Levering

Vi leverer varer til adresser i Danmark, Norge og Sverige.

Vi behandler din ordre samme hverdag vi modtager den.
Bestiller du i en weekend, behandler vi din ordre førstkommende hverdag.

Leveringstiden kan variere, da vi forhandler varer fra forskellige lande.
Vi tilstræber at kunne levere i løbet af 1-2 uger.

Er din vare udsolgt kontakter vi dig hurtigst muligt.

Fragt

Fragten er gratis, hvis du handler for 1.000 kr. eller mere på livja.dk

Handler du for under 1.000 kr. betaler du 49 kr. i fragt pr. ordre.

Forsendelse til Norge og Sverige koster 75 kr.

Fortrydelsesret

Du har altid 14 dages fortrydelsesret på varer, du køber på livja.dk.

Din fortrydelsesret starter den dag, du modtager varen/varerne. Din fortrydelsesfrist er overholdt, når du meddeler Livja, at du ønsker at fortryde dit køb inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du inden for 14 dages fristen returnere varen/varerne i samme stand og mængde og i den emballage som du modtog den/dem.

Du skal også udfylde denne fortrydelsesformular, når du vil returnere en vare til Livja.

Du betaler selv for at sende varen tilbage til Livja, når du ønsker at fortryde dit køb.
Du er også ansvarlig for, at varen når frem til os i intakt stand. Husk derfor at få kvittering for, at du har afsendt varen.

Varen er dit ansvar indtil Livja har modtaget den retur. Dvs. bliver den væk i posten eller bliver den beskadiget er det dit ansvar.

Når du fortryder et køb og returnerer varen til Livja, returnerer vi dine penge på samme måde som du har betalt dem. Pengene bliver sendt retur til dig såsnart vi har modtaget returvaren og set, at den er i lige så god stand som da vi sendte den til dig.

Varens stand, når du fortryder

Som udgangspunkt skal varen fremstå som ny, når du fortryder et køb og leverer varen tilbage til Livja. Dvs. vi skal kunne sælge den videre til en anden kunde, hvis du fortryder dit køb!

Du må gerne pakke varen ud, undersøge den og vurdere dens egenskaber. Du må f.eks. gerne prøve et stykke tøj, men du må ikke have det på på arbejde, til fest eller andet. Ganske som hvis du handlede i en almindelig fysisk butik.

Hvis varen bærer præg af at have være brugt ud over det beskrevne, kommer du til at betale for varens forringede værdi. Livja vurderer værdiforringelsen.

Hvis varen er værdiløs, er du ikke berettiget til at få dine penge tilbage.

E-bøger og lignende digitale produkter er specielt fremstillede til dig og kan derfor ikke fortrydes eller returneres.

Varer skal returneres til:
Livja
Att.: Kundeservice
Hf. Birkevang 13
2700 Birkevang

Returret

Du har 14 dages returret på varer, du køber på livja.dk

Du skal udfylde og vedlægge denne returseddel, når du returnerer vare(r) købt på livja.dk

Når vi har fået varen retur og godkendt den, behandler vi din henvendelse på en af følgende måder:
1. Vi bytter til en anden vare
2. Reparerer varen, hvis den er beskadiget (reklamation)
3. Refunderer købesummen, hvis du ønsker pengene retur (fortrydelse)

Husk at krydse af, hvad du ønsker vi skal gøre, når du returnerer en vare.

Dine valgmuligheder fremgår af retursedlen som du skal udfylde og lægge ved varen, når du returnerer den til os.

Ønsker du at fortryde dit køb, skal du benytte denne fortrydelsesformular.

Udgifter til fragt foregår således:

1. Livja betaler fragten, hvis din vare er i stykker.
2. Du betaler fragten, når du bytter til en anden vare
3. Du betaler fragten, når du fortryder dit køb

Du er ansvarlig for, at varen når frem til os i intakt stand og i den emballage, du modtog den i.

Husk derfor at få kvittering for, at du har indleveret den hos postvæsnet eller den, du vælger til at sende varen retur til Livja.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Du kan reklamere over en vare, hvis der er noget galt med den.

Når du handler på livja.dk har du 24 måneders reklamationsret.
Det betyder, at du kan få varen ombyttet, pengene retur eller få et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Din reklamation skal være berettiget, dvs. manglen/fejlen på varen ikke må ikke være opstået, fordi du har brugt varen forkert eller lignende.

Du skal reklamere inden for rimelig tid.
Vi anbefaler, at du reklamerer lige så hurtigt du opdager fejlen/manglen ved varen.

Hvis du gør det inden for to måneder efter du opdager fejlen/mangler er din reklamation rettidig.

Er der fejl på en vare, refunderer vi dig naturligvis de (rimelige) udgifter du har haft til at returnere varen til os.

Skriv tydeligt, hvad der er galt med varen, hvis du returnerer den med henvisning til reklamationsretten. Gerne så detaljeret som muligt.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Husk at emballere varen forsvarligt og få en kvittering for afsendelsen, så vi kan refundere dine forsendelsesudgifter.

Varen, du reklamerer over, skal sendes til:
Livja
Att.: Kundeservice
Hf. Birkevang 13
2700 Birkevang

Oplysning om klagemuligheder

Hvis du er bosiddende i Danmark og ønsker at klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet land end Danmark, kan du benytte EU-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage.  Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse skriv@livja.dk.

Persondatapolitik

Når du handler på livja.dk, skal du oplyse dit navn, adresse, telefonnummer og e-mail.

Vi bruger oplysningerne til at levere dine varer.

Ingen personlige oplysninger, der oplyses på livja.dk, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Vi opbevarer heller ingen personfølsomme data om dig.

Cookies

Vi benytter cookies på livja.dk for at kunne forbedre brugervenligheden på websitet.

En cookie er en lille tekstfil, som vi lægger på din computer for at kunne genkende dig næste gang du besøger livja.dk.

Cookien fortæller os,
• hvor længe du er på vores website
• hvilke sider du besøger
• om du er logget ind
• om du er kommet direkte til vores website eller er kommet til os via en søgemaskine

En cookie kan IKKE sprede virus eller ødelægge noget på din computer. Den fortæller os INTET personligt om dig.

Nyhedsbrev

Du kan gratis tilmelde dig vores nyhedsbrev.

Når du handler i Butikken på livja.dk, spørger vi dig automatisk om du vil modtage vores nyhedsbrev. Det er op til dig om du vil det eller ej.

Vi bruger kun din e-mail til at sende dig nyhedsbrevet og vigtige meddelelser fra Livja. Vi hverken videregiver eller videresælger din e-mail.

Det er gratis at modtage vores nyhedsbrev som vi kun sender ud, når der er noget at skrive om.

Du kan når som helst framelde vores nyhedsbrev. Du kan det gøre via dette link – eller via et link nederst i det nyhedsbrev, du modtager.

Download Livjas handelsbetingelser som pdf.

Currents kompressionshandske uden fingre

Vil du have en hånd?


Vi samler nyttig viden og finder produkter,
der kan gøre det lettere at være dig.

Livja - fordi one size IKKE passer alle.

Vi skrives ved i Livjas nyhedsbrev!

Sådan & TAK for tilliden! Vi skrives ved...