Handelsbetingelser

Kontaktoplysninger

Livja
Hf. Birkevang 13
2700 Brønshøj
Tlf. 2925 9446
CVR-nummer 35854746

Skriv til Livja

  • Bestilling
  • Sådan handler du hos os
  • Sikker betaling
  • Levering
  • Fortrydelses- og returret
  • Reklamationsret
  • Privatlivs- og persondatapolitik
  • Cookies
  • Nyhedsbrev

Bestilling

På livja.dk er det muligt at bestille varer til levering i Danmark, Norge og Sverige.

Hvis du har forespørgsler til varer, der ikke findes på siden, er du velkommen til at kontakte os.

Alle priser er opgivet i danske kroner og er inkl. moms og afgifter.

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet er den gældende pris.
Priserne er dagspriser og ændres løbende.

Der tages forbehold for leveringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.

Når du handler med Livja indgås aftaler på dansk.

Sådan handler du hos Livja

1. Find den eller de varer, du ønsker og læg dem i indkøbskurven
2. Gå til indkøbskurven, når du er klar til at bestille og betale
3. Vælg forsendelses- og betalingsmåde
4. Indtast dine personlige oplysninger
5. Godkend vores handelsbetingelser
6. Tjek, at alle oplysninger er korrekte og godkend dit køb
7. Gennemfør betaling

Når din ordre er gennemført, sender vi dig en ordrebekræftelse på den e-mail du oplyste ved købet.

OBS! Enkelte varer – f.eks. bøger – forhandles og leveres af eksterne partnere. Afregning, levering og fortrydelsesregler er Livja uvedkommende og sker hos den pågældende leverandør og ifølge dennes handelsbetingelser.

Betaling

I Butikken på livja.dk kan du betale med:

  • Dankort, Visa, MasterCard og ViaBill

Vi trækker først beløbet for dit køb, når vi sender din ordre afsted til dig.

Din betaling sker gennem en sikker SSL forbindelse, der er krypteret og foregår via et godkendt webshopsystem hos PensoPay.

Det betyder, at uvedkommende IKKE kan læse dit kortnummer eller andre informationer, mens betalingen overføres fra din konto.

Det betyder også, at Livja IKKE opbevarer informationer om dit betalingskort.

Offentlige virksomheder kan handle med EAN-nummer og skal afgive ordre på mail, der er bindende for bestiller. EAN-ordrer afgives på e-mail: skriv@livja.dk

Levering

Vi leverer varer til adresser i Danmark, Norge og Sverige.

Vi behandler din ordre samme hverdag vi modtager den.
Bestiller du i en weekend, behandler vi din ordre førstkommende hverdag.

Leveringstiden kan variere, da vi forhandler varer fra forskellige lande.
Vi tilstræber at kunne levere i løbet af 1-2 uger.

Er din vare udsolgt kontakter vi dig hurtigst muligt.

Særligt til lande uden for EU – p.t. Norge – sender vi varerne momsfrit. Det betyder, at norske kunder kan blive opkrævet lokal moms og told. Det er kundens eget ansvar at kende landets gældende lovgivning.

Fragt

Fragten er gratis, hvis du handler for 1.000 kr. eller mere på livja.dk

Handler du for under 1.000 kr. betaler du 49 kr. i fragt pr. ordre.

Forsendelse til Norge og Sverige koster 135 kr. for varer, der vejer maks. 1 kg.

Fortrydelsesret

Du har altid 14 dages fortrydelsesret på varer, du køber på livja.dk.

Din fortrydelsesfrist er overholdt, når du på mail (skriv@livja.dk) meddeler os, at du ønsker at fortryde dit køb inden 14 dage fra modtagelse af varen/varerne OG når du returnerer varen/varerne til Livja inden for de samme 14 dage.

Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du inden for 14 dages-fristen returnere varen/varerne i samme stand og mængde og i den emballage som du modtog den/dem.

Du skal også udfylde denne fortrydelsesformular, når du returnerer en vare til Livja.

Du betaler selv for at sende varen tilbage til Livja, når du ønsker at fortryde dit køb.

Varen er dit ansvar indtil Livja har modtaget den retur i intakt tilstand. Dvs. bliver den væk i posten eller bliver den beskadiget er det dit ansvar. Så husk derfor at få en kvittering på, at du har afsendt varen.

Når du fortryder et køb og returnerer varen til Livja, refunderer vi dine penge på samme måde som du har betalt dem.

Vi returnerer hurtigst muligt efter vi har fået varen/varerne retur og set, at varen/varerne er i lige så god stand som da vi sendte den/dem til.

Varens stand, når du fortryder

Som udgangspunkt skal varen fremstå som ny, når du fortryder et køb og leverer varen tilbage til Livja. Dvs. vi skal kunne sælge den videre til en anden kunde, hvis du fortryder dit køb!

Du må gerne pakke varen ud, undersøge den og vurdere dens egenskaber. Du må f.eks. gerne prøve et stykke tøj, men du må ikke have det på på arbejde, til fest eller andet. Ganske som hvis du handlede i en almindelig fysisk butik.

Hvis varen bærer præg af at have være brugt ud over det beskrevne, kommer du til at betale for varens forringede værdi. Dette gælder også, hvis varen lugter af røg, mados o.l. idet varen ikke kan sælges igen og derfor ingen handelsværdi har.

Livja vurderer værdiforringelsen.

Hvis varen er værdiløs, er du ikke berettiget til at få dine penge tilbage.

E-bøger og lignende digitale produkter er specielt fremstillede til dig og kan derfor ikke fortrydes eller returneres.

Varer skal returneres til:
Livja
Att.: Kundeservice
Hf. Birkevang 13
2700 Birkevang

Returret

Du har 14 dages returret på varer, du køber på livja.dk

Du skal udfylde og vedlægge denne returseddel, når du returnerer vare(r) købt på livja.dk

Når vi har fået varen retur og godkendt den, behandler vi din henvendelse på en af følgende måder:
1. Vi bytter til en anden vare
2. Reparerer varen, hvis den er beskadiget (reklamation)
3. Refunderer købesummen, hvis du ønsker pengene retur (fortrydelse)

Dine valgmuligheder fremgår af retursedlen som du skal udfylde og lægge ved varen, når du returnerer den til os. Husk at krydse af, hvad du ønsker vi skal gøre, når du returnerer en vare.

Ønsker du at fortryde dit køb, skal du benytte denne fortrydelsesformular.

Udgifter til returfragt foregår således:

1. Livja betaler returfragten, hvis din vare er i stykker.
2. Du betaler fragten, når du bytter til en anden vare – både for den vare, du returnerer og for levering af den nye vare. Vi fremsender den nye vare, så snart du har betalt for forsendelse af den.
3. Du betaler returfragten, når du fortryder dit køb

Du er ansvarlig for, at varen når frem til os i intakt stand og i den emballage, du modtog den i.

Husk derfor at få kvittering for, at du har indleveret den til det firma, du bruger til forsendelse af returpakken.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Du kan reklamere over en vare, hvis der er noget galt med den.

Når du handler på livja.dk har du 24 måneders reklamationsret.

Det er din forpligtelse at undersøge varen snarest muligt efter du har modtaget den.

Du skal reklamere inden for rimelig tid efter modtagelse af varen.

Du skal oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Vi modtager gerne foto-dokumentation, der viser problemet eller defekten inden du returnerer varen.

Din reklamation skal være berettiget, dvs. manglen/fejlen på varen ikke må ikke være opstået, fordi du har brugt varen forkert eller lignende.

Har du f.eks. købt et kompressionsærme eller en kompressionshandske er der begrænset reklamationsret på 14 dage efter modtagelsen, idet produkternes særlige konstruktion og egenskaber garanterer en funktionstid på maks. 6 måneder.

Er der fejl på en vare, kan du få den byttet til en anden og det er muligt at skaffe en identisk vare til dig. Eller du kan få dine penge retur.

Vi refunderer vi dig også de (rimelige) udgifter, du har haft til at returnere varen til os.

Husk at emballere varen forsvarligt og få en kvittering for afsendelsen, så vi kan refundere dine forsendelsesudgifter.

Varen, du reklamerer over, skal sendes til:

Livja
Att.: Kundeservice
Hf. Birkevang 13
2700 Birkevang

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav

Oplysning om klagemuligheder

Hvis du bor i Danmark og ikke er tilfreds med vores behandling af din reklamation, kan du klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Det gøres på Center for Klageløsning hjemmeside www.forbrug.dk.

Hvis du bor i et andet land end Danmark, kan du benytte EU-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage.  Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse skriv@livja.dk.

Privatlivspolitik

Når du handler på livja.dk skal du oplyse dit navn, adresse, telefonnummer, e-mail og kortoplysninger.

Vi bruger oplysningerne til at behandle købet og levere dine varer samtidig med, at vi lever op til bogføringslovens krav. Vi bruger også oplysningerne til at kunne rådgive dig og tilpasse vores kommunikation og markedsføring.

Dine oplysninger bliver gemt i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne hører under jf. bogføringslovens §10. Herefter slettes oplysningerne.

Vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Dine oplysninger vil alene blive brugt til det formål, de er indsamlet til og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere er relevant.

Livja anvender tredjeparter til at behandle:

  • Dine betalingsoplysninger: PensoPay, Clearhaus og QuickPay
  • Dine køb – Dinero
  • Dine nyhedsbreve og mails fra Livja: Mailchimp

Livja har indgået databehandleraftaler med disse databehandlere, hvilket er Livjas garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af personoplysninger.

Persondatapolitik

Som kunde hos Livja kan du altid få at vide, hvilke oplysninger, vi har om dig – ligesom du kan gøre indsigelse mod registreringen i henhold til reglerne i persondataloven.

Du kan til hver en tid bede om at få dine data slettet.

Kontakt Livja og få det oplyst ved at sende en e-mail til: skriv@livja.dk
Skriv til samme e-mail, hvis du ønsker dine oplysninger slettet.

Direktøren for Livja Lotte er dataansvarlig og har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Cookies

Vi benytter cookies på livja.dk for at du kan benytte livja.dk og for at vi kan forbedre brugervenligheden på websitet.

En cookie er en lille tekstfil, der får livja.dk og mange andre hjemmesider til at virke.

Cookien lægger sig i din browser og kan IKKE sprede virus eller ødelægge noget på din computer. Den fortæller os heller INTET personligt om dig.

Livja benytter cookies fra Google Analytics til at blive klogere på, hvordan du og andre bruger vores hjemmeside.

Du kan fravælge cookies fra Google Analytics her: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout

Vær opmærksom på, at der er visse funktioner på livja.dk du ikke kan bruge, hvis du fravælger cookies.

Nyhedsbrev og andre e-mails

Du kan gratis tilmelde dig vores nyhedsbrev. og andre mails fra Livja.

Når du har tilmeldt dig Livjas nyhedsbrev, giver du samtykke til, at Livja må kontakte dig via e-mail med nyhedsbreve og tilbud.

Vi behandler og opbevarer din e-mail og dine oplysninger om køb, indtil det ikke længere er relevant. Det betyder i praksis indtil du meddeler os, at du ikke længere ønsker at modtage e-mails fra Livja.

Du kan til hver en tid trække dit samtykke tilbage. Det gør du enten ved at klikke på afmeldingslinket i bunden af vores nyhedsmails, eller ved at skrive til os på: skriv@livja.dk og sige, at du ikke længere ønsker at modtages Livjas nyhedsbreve og tilbud.

Download Livjas handelsbetingelser som pdf.

Currents kompressionshandske uden fingre

Vil du have en hånd?


Vi samler nyttig viden til dig og finder produkter,
der kan gøre det lettere at være dig.

Livja - fordi one size IKKE passer alle.

Vi skrives ved i Livjas nyhedsbrev!

Sådan & TAK for tilliden! Vi skrives ved...

Pin It on Pinterest